Totalt antall sidevisninger

søndag 6. mai 2012

3 uker igjen!



Tørketiden er Over!  Ikke bare her i Kamerun, men også på bloggen min!
Kjære lesere, jeg har prøvd å funnet noen gode unnskyldninger på hvorfor det har tatt flere uker uten et innlegg. Jeg er ingen stabil blogger, men når jeg først tar meg tid til å skrive så skal jeg få fram litt om hva som har skjedd i det siste.

Klokken tikker, det er sikkert og visst. Nå er det ca. 3 uker til jeg setter meg på flyet hjem til Norge!
Kamerun blir bare mer og mer et land som jeg føler meg hjemme i , har fått så utrolig mange gode venner, både Kamerunesere og norske, som betyr MYE for meg.
Samtidig er jeg klar for Norge og kjenner det skal bli godt å komme hjem til familie, venner og ikke minst kjøttkaker i brun saus med tyttebærsyltetøy!



Kan starte å si noe om Lørdag 5 mai. Kl. var rundt 19:00 Jeg ble nærmest sagt kastet inn på mitt eget rom, og fikk streng beskjed om å være der, jeg begynte jo å lure på hva i alle dager som foregikk, men spekulerte jo på at det hadde noe med bursdagen min som jeg hadde 3 mai.

Mens jeg satt å koste meg med nyheter fra Chelsea sin seier i FA-finalen mot Liverpool skjedde det ting i stuen. Etter 30 minutter, åpnet Kabiro døren og der sto hele vennegjengen, Mat på bordet og ryddig stue.
(Ja du leste rett: ryddig stue! :)

På ettermiddagen hadde de kjøpt 2 kyllinger og kjørt dem hjem til Moise, og slaktet dem, for så å tilbredt dem på grillen. Advarer mot sterke bilder.  Det var også salat med dressing, kake, grilla banan og mye mer. Potetene var faktisk de beste jeg noen gang har smakt.

Etter maten, lekte vi leker, blant annet var det en lek der man skulle styrte et stort glass Cola, jeg fattet ikke leken til å begynne med siden det bare var et glass, men etter hvert fant jeg ut at det er ikke så vanlig med kullsyre og brus for vennene våre, det går mest i juice. I Norge styrter vi en stor flaske Cola i konkurranser, fordi man er jo vant til brus hver dag.  Men det var morsomt å se!

Ellers så danset vi og hadde konkurranse i Limbo-dans og mye mer
For en kveld, Takk til alle gode venner!


Sportsklubben og fotballklubben er forsatt en suksess! Gj.snittet er vell på rundt 55 hver trening.
rekord-oppmøte er på hele 78 sportsglade unger.



Kyllingen ofret seg for noe godt!  R.I.P






.





Musikkklubben for barn. Norsktalende Delfin har ansvaret for gruppen, og har arrangert
konserter. Ungene spiller tromme, synger og danser. Meget inspirerende.



"Selv om du sier at du ikke ser ham, så ser han nok din sak og du må vente på ham." (Job 35:14)

3 kommentarer:

  1. Hyggelig at dere endelig har skrevet innlegg igjen :) og lagt ut bilder. Høres ut som du hadde en bra bursdagsfeiring da! Dere får nyte de siste tre ukene fullt ut :D Søstera mi har forresten kommet inn på Hald til Kamerun neste år. hehe.. blir jo fire jenter fra Hald der og ingen ettåringer...

    SvarSlett
  2. Så koooselig! Du smelter hjerte mitt når du er så omsorgsfull mot barn! Vil IKKE miste kontakten!
    Klemklem

    SvarSlett