Totalt antall sidevisninger

onsdag 7. september 2011

Ny side tilgengelig på Bloggen: "Lovsang"

Jeg vil gjerne dele en sang som jeg har skrevet på, i noen måneder. Sangen handler om hva mitt hjerte følte mens jeg gikk på Bibelksole. Da jeg startet, hadde jeg ikke erfart Gud så mye, og levde et flott liv uten å ha fokus på det som hadde med Gud å gjøre, derfor skrev jeg en sang om hvordan jeg tenkte!
Under sangen står det mer detjalerte forklaringer om hva det betyr, så bare sjekk ut :)


VERS 1
Jeg ser en kjærlighet, som tilbyr meg et liv 
En Gud i himmelen, med evig perspektiv
Det er så lett å gå, sin egen lille vei
Men Herre hjelp meg nå, for jeg vil følge deg!

Ref
:
Det er bare Jesus, som er veien min
Det er bare Jesus, som har det rette sinn X2

VERS 2
Jeg snubler i mitt garn, jeg feiler gang på gang
Men er jeg Jesu barn, så blir jeg i hans fang.
nå har vi byttet plass, ja jeg vil søke ly
Du naglet bort mitt lass, og kledde meg på ny!


BRIDGE
Min Gud, jeg bøyer meg , ja lær meg til å se
at døden din er nok, den gir et liv i fred
Forny mitt sinn hver dag din Nåde er så stor
Takk for din kjærlighet som viser livets spor!



HVORFOR SKREV JEG DENNE TEKSTEN?
VERS 1)
”Jeg ser en kjærlighet som tilbyr meg et liv” – Ja jeg trodde  på Gud da jeg startet på bibelskolen MEN, det var ofte vanskelig for jeg brukte ikke mye tid på det! Jeg gikk ofte min egen vei. Jeg kjente jeg manglet noe for å styrke troen, derfor ba jeg til Gud om at han måtte hjelpe meg, fordi han har et evig perspektiv, noe som vi mennesker ikke har!
VERS 2)
I salme 25:15 står det: ”mine øyne er alltid vendt mot Herren, han drar mine føtter ut av garnet”Jeg tenkte; hva er garnet i mitt liv? Jeg surret meg ofte opp i spørsmål og prøvde å finne en løsning som jeg synes var bra, uten å ha blikket helt rettet på Herren.  Kanskje Gud ikke vil gi noe tegn, kanskje Gud vil at vi skal søke han først?  Det står jo: Søk da først Guds rike og hans rettferdighet, så skal dere få alt dette i tillegg" (Matt 6:33)selv om vi feiler gang på gang, så sier Jesus at vi er tilgitt, og at vi fremdeles er i hans fang, så lenge vi tror!  (Å leve i Nåde)
De 2 siste strofene handler om at vi byttet noe, men hva? Synd mot Nåde, Død mot liv! Jesus kler oss på ny i hvite klær og vi kan søke tilflykt hos ham på en god og en ond dag! Han naglet bort vårt lass med synd og skam! (Det er godt å komme med mitt lass til Gud og sier takk for at han tar mine synder og byrder!)

BRIDGE)

Her er en bønn som har preget meg i det siste! Handler om å legge seg ydmykt fram for Herren å fortelle at jeg trenger hjelp til å se at oppstandelsen  ga meg klar bane til å se framover!  Det er så lett å føle seg skitten og syndig, det er jo i grunn bra, Men, Gud vil også peke på at døden er nok, og at vi med glede kan se framover og ha blikket festet på Jesus! : ) et liv i fred!
De 2 siste strofene er å be om fornyet sinn, det er en viktig ting for vi er mennesker, ikke Gud!
Nåden er stor, og Kjærligheten (GUD) viser veien videre! Amen!


"Vokt din fot når du kommer til Guds hus! Kom dit for å HØRE! Det er bedre enn når dåren bærer fram offer, for de vet ikke at de gjør ondt!" (Pred 4:17)
 
" Når du går skal ikke noe hindre dine skritt, når du løper skal du ikke snuble" (Ord 4:12

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar